Helgens planer.

Mamma och pappa har åkt till Örebro för att köpa julklappar. Så jag kommer inte kunna åka ner till ridhuset och träna något under helgen då moster som brukar skjusa mig när mamma och pappa inte kan är påväg till Milano för att hämta hem kusinen. Kanske hittar någon annan som kan skjusa ner mig eller så får vi skita i det.
Mamma ringde förut och frågade storleken på boots till Amtess så hon kommer köpa det till honom, så jäkla bra att hon gör det då vi tänkte åka till granngården och köpa idag men hann aldrig och hon köper några gummiboots eller andra boots med bättre kvalité. Hon pratade på gummiboots och sen om några boots från Globus, så vi får se vad hon kommer hem med :) I vilket fall om hon kommer hem med Globus boots får vi åka ner till granngården ändå, vill inte ha Globus boots då dom troligen kostar mer än vad gummiboots kostar i hagen. Det är gummiboots så jäkla bra till, att ha i hagen!! :D Han har inte fått ett enda sår till efter det, ska även försöka köpa sådana senskydd som det är på bilden nedan som han ska ha i hagen. Finns det sånna som man kan ha bak också ? Det lär ju hjälpa mot mugg då han har jättemycket och det VÄGRAR gå bort ...



Imorgon så tänkte jag testa rida i paddocken, va längesen jag red i paddocken. Har ju bara longerat, släppt honom och lekt med honom i paddocken här hemma då han blir som han blir. Men ska testa att rida där imorgon eftersom han har gått så bra hela veckan i tältet så kanske han går bra här hemma också. Men ser jag att han är på humör att bocka så ger jag mig direkt, vi kan inte ha motgångar på ett tag nu, en månad utan motgångar behöver vi ha för att det ska kunna hända något och om det hjälper med att inte rida hemma så får det väll bli så. Men har pratat med mamma nu och vi ska flytta ner honom under jullovet en månad till Thomas och mamma ska ringa om att avliva Jonax under jullovet så han kommer troligen försvinna innan skolan börjar!


Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu