Ingen ridning.

Kommer inte kunna rida något förrens hovslagaren har varit här om jag inte åker in till ridhuset. Hatar när det blir såhär, hästen blir skadad eller tappar någon sko eller något liknande. Vi som var pågång, och nu kommer ha vila i några dagar och kommer sedan vara som en tickande bomb! Han har ju inga snösulor, så det samlas jättemycket snö under hovarna så han har jättesvårt att trampa rätt och att rida runt på en redan halvgalen häst och sedan har han snö under hovarna är inte den bästa kombinationen faktiskt! ;) Haha, nej men ska prata med mamma och pappa någon dag nu i veckan om att vi måste ta tag i detta och flytta ner honom till Thomas. Då kan jag rida till tältet varje dag så kommer vi utvecklas mycket bättre. Det enda jobbiga med allt detta är ju att Jonax tyvärr måste avlivas om vi ska kunna göra detta. Det är bäst för honom så det känns rätt att göra på det viset! Amtess är en sån häst (just nu) som man inte kan ha massa motgångar med för då blir det bara fel allting och man backar tillbaka dom stegen man byggt upp. Det är så det blir hemma, då han har fått någon idé att han ska bete sig som han gör hemma så blir det ALLTID motgångar hemma. Vet inte vad jag ska göra! Kan sätta mig upp och skritta ett varv, då kan han helt plötsligt få för sig att dra ner huvudet och göra en bockserie, finns då ingen chans att jag kan ta tag i tyglarna för gör jag det ställer han sig rakt upp. Så jag kan bara sitta där och låta honom bocka klart! Och ska det vara så kommer jag aaaaldrig komma någonstans med honom. Då vinner han hela tiden, finns inget värre än när han gör sådär. Att inte kunna göra något för man vet att han kommer göra något 3 gånger värre för han blir sur. Det känns riktigt surt. Men hos Thomas är han cool lugn, i tältet är han tootalt cool lugn och i ridhuset är han lugn. Alltså har han bara fått för sig att han ska få göra som han vill här hemma! Men jag tänker INTE ge upp, jag är inte den som ger upp. Aldrig när det gäller hästar, aldrig! Jag har kämpat så himla mycket för att kunna ha häst så det ska krävas mycket för att jag ska lägga ner med hästar, det är inte värt det! Haha, skrev lite mycket märkte jag nu. Men måste skriva ut ibland, känns mycket bättre då! ;) Har också samma problem som Hanna, men ingen skräll att blogg.se inte funkar som det ska!

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu