Mår piss ...

Jämt nyss varit ute och kollat på raketer. Vilda blev så rädd att hon sprang hem till mormor och morfar, tur att det bara är ca. 200meter över ett gärde, så hon sover där inatt. Daeile (en gråhund) är livrädd, hoppar upp i mitt knä så fort han får chansen. Amtess vet inte vad han ska göra, han är rätt så lugn men går runt runt i boxen och skit ligger det överallt. Jonax, åh lilla Jonax ... han mår inte bra alls. Han är inte sånn som blir uppstressad eller så, men han kan knappt andas, gett honom medicin tre gånger idag. Så imorgon ringer vi, orkar inte med detta. Han ska bort, han mår INTE bra. Katten, ja juste ja, vi har ju en katt också. Undra vart fasiken han håller hus ? Kanske ska gå och leta reda på honom så jag vet att han är inne.

Ska ut till hästarna snart igen, tar med mig Daelie lite så han blir lite van och kan fattar att det inte är så jäkla farligt. Allt detta är våra förra grannars fel. Det va ett nyår för 2-3år sedan som vi bad dom att inte skjuta för att vi skulle inte vara hemma och ta hand om djuren. Ingen av våra grannar sa att dom skulle skjuta. Men vad gjorde inte dom som bor närmast ? Jo dom sköt så jäkla mycket. Även om dom själv hade katter, hundar och hästar (ska berätta om deras hästar snart) så sktö dom som galningar. Så när vi kom hem sen på kvällen låg Daelie helt utslagen, livrädd i ett hörn. Han kom och satte sig så nära en han kunde komma och bara skakade. Efter det har han varit livärdd för allt som skjuter, påsksmällare, nyårs raketer, när dom skjuter i skogen osv. MEN han är en sju helsike älghund. Lite knepigt det faktiskt.

Ett år så fick jag passa deras hästar då dom skulle iväg på något. Så ja visst, kunde väll det. Va ju bara att gå över och kolla till dom lite då och då. Så gick över precis innan allting skulle börja smälla, det hade varit kanske 5 st smällar innan. Och vad tror ni jag möts av när jag kommer in i stallet ? Jo en shettis som galopperar runt runt i sin box och ställer sig och stegrar mot boxdörrer och sedan galopperar och gör så om och om igen. Jag trodde inte mina ögon, och sen ser jag den andra ponnyn, han va lika sjövild han. Jag visste inte vad jag skulle göra. Men jag bestämde att det räcker inte med att jag går in och håller dom sällskap för dom var helt borta. Så jag sprang hem, hämtade en radio och massa bomull. Har aldrig tryckt in så mycket bomull i öronen på en häst förut, sen satte jag på radion på högst volym. Sen stog jag i boxarna och klappade på dom, gav dom lite godis och sånt. Var där i stort sett hela kvällen. Men herregud, vad gör man inte för hästarna ? När dom inte vet vad som händer så kan man ju inte direkt skita i dom.

har det någonsin hänt er något sånt på nyår ?!

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu