Nyttig!

Har varit riktigt duktig och nyttig idag faktiskt! :) Har både gjort Zumba pass och ridit. Gjorde två stycken 20min pass med Zumba, känner inte att det bränner lika mycket så ska gå över till 40min pass istället nu! :D Tog även kort så ska förklara för er sen hur det går till.
Blev dock tyvärr inga bilder då det började regna (självklart) när jag började rida, slutade när jag ridit klart, självklart igen. Blir alltid så, börjar regna när jag ska rida och slutar när jag är klar. Men men, blev ett riktigt bra ridpass, blev lite bockning och stegring med det va då jag ställde krav och var lite mera på idag. Longerade honom med halsförlängaren först i kanske 15min, sen red jag lite trav med övergångar till skritt och skänkelvikningar. Sedan var det i stort sett bara galopp arbete resten av ridpasset. Tränade hela tiden med att fatta galopp ifrån skritt och behålla en lugn och sansad galopp utan att jag ska sitta och hålla i honom. Det går SKITBRA i vänster, då hänger han sig inte i bettet, fattar klockrena fattningar och går som en klocka! Men i höger är det mera "flamsigt", jag har mycket svårare att sitta still i sadeln då han håller på med att byta galopp fram och tillbaka, lägger sig på bettet och drar. Så jag måste bli mycket stadigare i min sits och i mina händer så blir det nog mycket bättre med honom också. Så höger galoppen måste vi träna på mycket! :)

Men känner mig riktigt nöjd med dagen.


Nu ska jag ut och eftermiddags mocka, dom fick komma in tidigt idag, vid 3 tiden eftersom det regnade och sen blev det kallt så måste mocka en gång till innan dom får ta natten. Fodra måste jag ju även göra! Skriver mera sen! :D

Något speciellt ni vill läsa om ?!

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu