Ridtravare är hästar.

Något jag ser vid varje ridtravar blogg jag varit inne hos är att dom som har hästarna tänker på dom som ridtravare.
"Idag fattade hon höger galopp och höll den jättebra, för att vara ridtravare såklart!"
"Hon kunde göra skänkelvikning jättefint, som en vanlig häst även fasten hon är en ridtravare!"

Jag tänkte på detta sättet i 1år och lite mera när jag ägde Spunky. Jag utvecklades istort sett ingenting, visst det gick bättre och bättre men när jag började tänka på honom som en häst, som en ridhäst, som vilken ridhäst som helst så tog våran utveckling ett stort steg. Jag började tänka på honom från ett helt annat perspektiv. När jag tänkte på honom som en ridtravare så letade jag efter övningar för ridtravare, jag red och när han gjorde något bra (för att vara ridtravare) så blev jag nöjd och tänkte detta gjorde han ju bra för att vara ridtravare. Men sen började jag helt enkelt att kolla på övningar för HÄSTAR, helt vanliga ridhästar. Jag blev inte så glad när han gjorde något som var bra för en ridtravare, visst blev jag glad och berömde osv., men när han gjorde något som var bra för att vara en häst, en ridhäst, blev jag riktigt glad och det var då han kände att detta är rätt.

Alla som har ridtravare måste sluta se sina hästar som ridtravare, tänka på att jag får vara nöjd med detta eftersom hästen är ju faktiskt en ridtravare. Ni får tänka om, pressa er själva och hästen, ska ni någonsin komma någonstans så måste ni börja tänka på era ridtravare som ridhästar.

Detta är bara ett tips, men om ni kommer börja tänka på detta sättet kan jag lova er att allting kommer förändras och det kommer kännas så mycket bättre.




En utav dom absoluta vackraste och bästaste ridhästarna jorden! <3 Spunky boy.

Kommentarer
Postat av: camilla

Härligt tänk, häst som häst det spelar ingen roll vilken ras den har. framavlade hästar till den sporten man satsar på kan ha dte lättare.. Men alla kan kan klara av det mesta.. Min lilla hopprädda travare är ute och tävlar på små tävlingar nu så vill man så går det

2012-10-05 @ 15:35:54
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu