Sjukdom ?!

Har tänkt på detta några dagar nu, undrat fram och tillbaka hur folk kan ha rättigheter att göra såhär.
Jag pratar om folk som har sjukdom, t.ex ADHD, CP, ADD osv. vem fasiken har rättigheten på denna jord att säga till en människa att den har ADHD ? Att den är det fel på, den är inte som andra människor, den är en annan slags varelse. ALLA är vi människor, jag anser att man inte ska få kunna sätta ut en diagnos på en människa. Jag känner faktiskt 2st som har ADHD, men inte fasiken ser jag dom som en annan person, dom är minst lika mycket människa som jag är. Så hur kommer det sig att ens föräldrar kan åka in till ett ställe och där testar dom fram och tillbaka och sedan bestämmer dom sig för att den hära personen den har ADHD så den ska gå på medicin för att vara "normal". Den är väll lika jäkla normal som alla andra, bara för att den har svårt att sitta still, har jobbigt att koncentrera sig osv. så är det väll inte så att den ska tvingas gå på medicin bara för att en människa har sagt att den personen den är det fel på.

Jag tycker inte det är fel på personer som har ADHD, eftersom jag haft en nära vän som har det så har jag ALDRIG någonsin sett på den på något annat sätt än vad jag ser andra. I min värld så finns det inte grupper bland folk, ADHD personer, mörkhyade personer, vita personer osv. dom är ALLA människor och har lika mycket rätt att leva som vilken person som helst.

Hade jag bestämt så skulle det inte finnas något som hette ADHD och CP, vet ni hur många det är som blir MOBBADE bara för att en människa har satt en diagnos och sagt att den personen är CP ? Det är SJUKT många som blir mobbade pga. en sak som står på ett papper. Jag är less på det och jag blir så JÄKLA irriterad på folk som skojjar om att säga till folk att dom har ADHD. Lägg ner med det, tänk om den personen faktiskt har ADHD ? Hur fan tror ni dom känner då ?

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu