Träningen.

Tänkte berätta lite om träningen igår för Thomas.

Började med att värma upp helt vanligt, olik längd på formen, övergångar osv. Då la mamma och Thomas ut bommar samt hinder. Mitt i allt kommer det in 3 st ponnysar med ryttare, sedan efter en stund kommer det 4st till och sedan kommer det en till, och jag tänkte att detta kommer ALDRIG gå. I detta lilla tältet, nej det kommer inte gå. Men haha, alla gick faktiskt ut, tror dom fattade att dom bara skulle vara ivägen då det låg bommar överallt och hinder och sitter jag där på en stor häst som jag inte har den största kontrollen över. Han är nämligen så att när det är något annan häst där man rider så vill han väldigt gärna vara vid den så han kan bara köra ner huvudet och i stort sett springa in i en häst. Knäppjöken!

Men iaf så la dom två bommar på ett böjt spår med 3 galoppsprång imellan. Travade först över det ett par gånger och seda galopp. Han klarade inte tre galoppsprång i början då han har sånn energi och stort galoppsprång. Så han galopperade där på 2språng några gånger, gick verkligen inte att få honom att lugna ner sig. Efter en stund lugnade han sig och det gick att prata med honom, han galopperade på 3 galoppsprång med det va inte lätt då jag var tvungen att sitta och hålla i honom i stort sett hela tiden. Han blir dock väldigt trött snabbt när man gör något krävande så han bröt av till trav och hade sig ett tag. Men det blev bättre och bättre. Thomas är så jäkla bra för hästen får skrittpauser imellan allting. Andra tränare som jag tränat för är det nu kör vi och sen är det någon annan tur ungefär, men Thomas är mer att nu tar vi allting lugnt och fint så ser vi hur det går. Amtess får alltid 5-10min skrittpaus mellan varje övning, då hinner han förklara nästa övning och vi hinner gå igenom övning hur den va osv.
Sedan blev det 3 bommar med 1galoppsprång och sedan 2 galoppsprång på långsidan. Detta är svårt då han har svårt att hålla rätt galopp om han inte får springa iväg på raksidorna, sedan att det är så korta avstånd gör det ännu svårare. Tog några gånger innan vi fick till det, men lyckades tillslut.
Sist men inte minst på andra långsidan var det en bom, 3 galoppsprång, ett räcke, 3galoppsprång en bom. Tror ni jag kämpade med att få 3 galoppsprång efter ? Det syndes absolut inte på filmen jag la upp, men han hoppar så JÄKLA stort, och lååångt över hindrena. Han måste börja hoppa mera runt. Så Thomas fick lägga en broms bom efter hindret så han inte kunde hoppa så stort. Vi klarade det galant sedan! :D

Är så jäkla fast i den hästen, skulle inte byta honom mot någon! <3



Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu