Amtess.

Idag blev det ett pass på gärdet. Fick sjukt dåligt, verkligen värdelöst i början. Men släppte mot slutet. Han är inte van att ridas där jag red, och det blåste väldigt mycket så i början va han väldigt mycket på tårna och skulle stegra och ha sig. Men efter ett tag lugnade han ner sig när han hade fått springa av sig och titta och hålla på. Han blev SJUKT fin i slutet, aldrig varit så fin förut helt ärligt. Han hänger väldigt mycket i bettet och jag har en tendens att bli stark i handen och hålla upp huvudet på honom. Men idag så tänkte jag hela tiden på att jag skulle vara mjuk och att han skulle bära sig själv. Så gjord några halt-trav-halt-trav runt fyrkantspåret för när man startar från halt på honom och dom 3 första stegen så är han otroligt fin. Går i korrekt form och bär sig själv. Det är sen det blir jobbigt för honom. Men idag var jag verkligen mjuk och såfort han blev hängig så saktade jag av till halt och så höll vi på. Sedan gjorde vi lite galopp, vänster galoppen sitter verkligen skitbra. Kan nästan göra en galopp piruett lite här och där för han kan gå i en sånn bra och samlad galopp. Aldrig ridit en häst som kunnat det så mycket faktiskt! :D Men höger galoppen är fortfarande långt bort från vänster. Men idag kändes det mycket bättre. Även om jag måste fatta ca. 5-8 gånger innan han fattar rätt, så blir det ändå en ganska lugn galopp där det går att arbeta honom i.

Så jag är sjukt nöjd över dagens ridpass, hoppas det blir flera sånna hära men utan att han är så på tå i början utan kan slappna av direkt. Imorgon ska jag verkligen köra ett hårt pass på honom. Har faktiskt nästan bara ridit i ca. 30min varje ridpass nu i några veckor. Så jag har nästan bara värmt upp och detta eftersom han inte ska bli så stressad över att göra fel osv. + att efter att ha gjort uppvärming så finns det inte så mycket mer att göra eftersom han är så outbildad som han är. Men imorgon ska jag verkligen köra skiten ur honom, ska rida ett riktigt hårt dressyrpass där han ska få jobba med bakbenen hur mycket som helst. Behöver sätta riktigt mycket muskler nu! :) Mamma ska jag tjata på så hon tar kort och håller tid så jag inte slutar efter 30 min. Känns som en evighet när jag bara rider och inte gör något speciellt. Lätt att det bara blit 30min då. Men inte imorgon! :)

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu