Annons.

En sak som jag stör mig något enormt mycket på är när folk lägger ut sina hästar på annons och inte skriver rasen. T.ex om någon lägger ut en SKITFIN bild på ett varmblod där det inte står något om att det är ett varmblod, begär ett visst pris. Folk ringer och mejlar, det är många som backar ur när dom får reda på rasen. Så därför tycker jag det är dåligt av folk att inte skriva rasen.

En annan sak är folk som begär för mycket pengar. Har man, vill säga, ett varmblod, kallblod eller quarter häst t.ex. Så begär man ca. 40-60.000kr för dom. Visst om hästen är bra på den gren den är avlad till, men om hästen är en hopphäst eller dressyrhäst är det ett pris som INGEN kommer betala för. Förstår inte folk som ens tänker så. Det finns ingen i hela världen (tror jag) som betalar 40.000kr för en quarter häst som är omskolad till hoppning. Inte en chans, när man kan få ett halvblod eller en fin ponny för 40.000kr som är mycket duktigare. Varken Quarterhästar, varmblod eller kallblod kommer kunna gå höga klasser i dressyr eller hoppning. Högst 1.20 klasser och det finns ingen som betalar det priset för en häst som bara har kapacitet till 1.20 klasser.



Jag fick 22.000kr för Spunky Boy. Han var utbildad LA dressyr och kunde galopp byten. Han var otroligt mjuk och fin att rida. Var utbildad MSV B i hoppning och kunde gå högre med rätt ryttare. Hoppade något enstaka hinder även på 140cm.

Hade jag velat ha en häst med denna utbildningen som var ett halvblod, skulle jag behöva betala MINST 50.000kr, troligen runt 70.000kr hållet.

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu