Årsresumé

Tänkte köra en årsresumé som alla andra. Älskar att läsa sånna, så kan ju fixa här också!

Januari

Spunky boy: Han sattes igång efter att jag hade tappat hästintresset bara sådär under vintern. Var mest lek och skoj eftersom det var svintkallt ute och mitt intresse var fortfarande inte på topp.

Jonax: Han lekte jag också med. Honom kom jag på en sak med, satte på honom selen som jag fick med Spunky. Och gjorde lite magiska trick så hade jag fixat jättebra så satte jag en madrass efter och körde honom med madrass efter. Va så jäkla roligt. Kunde ju köra överallt då, över diken, i skogen, ute på gärden och massa sånt.

Februari

Spunky boy: Fortsatte att leka även här. Blev väll lite mer seriöst, dock bara dressyr eftersom jag inte hade några hinder och vi var i stort sett aldrig nere vid ridhuset med Spunky.

Jonax: Han stog mest, red honom någon gång. Det va verkligen svinkallt här också så man va inte så sugen på att göra något.

Mars
Haha, har INGEN aning om vad jag gjorde i mars. Har ingen blogg jag kan kolla på vad som hände i mars.

April

Spunky boy: Vi var igång på riktigt nu. Började hoppa, träna för Thomas också har jag för mig. V började hitta varandra igen och det gick bättre än någonsin.

Jonax: Han reds mest av Erica (www.gkriders.blogg.se) som jag umgicks med 24/7. Inget seriöst, mest uteritter och bus.

Maj


Spunky boy: Nu gick det som bäst. Han gick som en klocka i stort sett hela tiden. Vi tränade för Thomas regelbundet, en gång i veckan. Han började muskla sig igen och började se riktigt fin ut. Det var även nu som vi började prata om att sälja honom och köpa stor häst.

Jonax: Erica red honom mest här också. Var ju för stor för honom där också så jag ansåg inte att jag skulle rida honom. Var jag för stor för Spunky som va 162 så är jag ju helt klart för stor för Jonax på 137.

Juni



(Haha kolla i bakgrunden, Erica ligger på Jonax och solar. Så skön ... hahaha)
Spunky boy: Även här gick det superbra, eller ja det gick väll alltid bra med honom bara jag som ställde sånna krav. Vi badade, blev mycket uteritter i värmen och vi bara levde livet!! Satte även ut fina prinsen på annons. Kändes förjävlig med rätt. Fick sjukt många intresserade, bara sådär. Trodde det skulle ta jättelänge. Många som var intresserad men ingen som kom och provred typ. Bara 3st som provred honom.

Jonax: Erica red honom här också. Vi sov hos varandra nog varje dag så vi red dom varje dag, badade riktigt ofta. Blev dålig, fick någon slags astma och börjde på medicin.

Juli

Spunky boy: Vi körde väll på som vanligt. Så en dag kom det en tant som skulle provrida honom. Hon red och kände lite på honom, så hoppade en gubbe som var med henne upp på honom och deet såg mycket bättre ut när han red. Tänkte då lixom, tänk om det va han som letade häst ... Sen på eftermiddagen den dagen så ringde hon och sa att hon inte var intresserad. På kvällen igen så ringde gubben, han sa att han blivit förälskad i honom och ville ha honom. Alltså Kent, åh gud så glad jag blev. Finns inget bättre hem för honom! Det kommer gå superbra för dom :D

Jonax: Han reds inte, gick bara i hagen och fetade sig.

Vi hämtade även hem Flickan, en tjock liten shettis som sällskap till Jonax.

Augusti

Amtess: Åkte ner och provred svarten. Ringde när jag kommit hem och sa att honom ska jag ha. Fick hem en galen häst som inte hade alla hovarna på jorden. Fick ett rent helvete och allt gick skit. Ville sälja honom, ville inte ha något med honom att göra. Men min vilja att jobba med hästar i framtiden sa att klarar jag inte honom klarar jag ingen. Så jag kämpade på, allt gick skit, jag har aldrig grinat så mycket.

Jonax: Blev allt sämre, allting i min värld rasade. Min älskade ponny kunde knappt andas. Han fick drogas med medicin, gick på 3 olika mediciner och det va inte en liten dos han fick morgon och kväll.

September

Amtess:
Samma här, allting gick skit. Han stog på bakbenen hela ridpassen och gick inte att göra något.

Jonax: Blev bättre, gick fortfarande på massa medicin.

Oktober

Amtess: Började gå bättre, red honom inte hemma någon gång under denna månaden. Var hos Thomas varje dag jag red. Han fick stå ca 2-3 gånger i veckan och bara longeras.

Jonax: Gå och luffsa i hagen.

November

Amtess: Nu började det vända. Vi var nere vid ridhuset varje kväll och allting flöt på bra. Vågade även börja rida honom hemma och vi tog stoora framsteg.

December

Amtess:
Vi utvecklades på alla sätt och vis. Hoppningen började sitta allt mera. Vi slutade åka ner till ridhuset eftersom det faktiskt gick att rida ett normalt ridpass hemma. Va nere någon gång och hoppade.

Känner mig skitnöjd över mitt år, men jag är besviken över mig själv att jag inte tävlade Spunky något detta året som jag gjorde förra. Han är sånn sjukt bra hopphäst så vi skulle kunna plocka hem flera 1a platser! Kanske debutera i 120 ? Men ska ta vara på min tid med Amtess, verkligen.

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu