Dagens ridpass!

Idag gick det verkligen super bra, så himla roligt att rida när allt verkligen funkar! :D
Började med att skritta fram i 20min ungefär, sedan joggade jag igång och värmde upp osv.
Sedan började jag med en skrittövning med sperpentiner och skänkelvikningar, se bild.



Röd-skritt, grön-skänkelvikning, lila/rosa halt sen bakdelsvändning så man kommer åt "rätt håll" ;)
Denna övning funkade jätte bra på Jojo eftersom han inte bara kunde glida iväg i skänkelvikningen utan att det kom en halt mitt i, och serpentiner är alltid bra för att få hästarna riktigt loss och mjuka!




Sedan gick jag över till övning två, en ganska simpel övning.
(red lite volter & liknande i trav innan jag började med denna.)
Men jag tycket den är väääldigt svår, eftersom Jojo gärna vill dra iväg i full fart i övergångarna från galopp-trav.
Övergångar över lag tycker jag är riktigt svåra, eftersom det är så mycket som ska 'funka'.
Men efter ett antal försök satt det riktigt bra!
Och i slutet fick vi till några super fina fattningar, duktiga häst! :)


Vissa delar av passet gick bättre än andra, men alla delar gick bra.
Jojo blev inte stark eller stressad mer än en gång, och då gjorde jag halt och ryggade några steg.
Och efter det var han lugn hela passet! :D
Blev dock livrädd en gång för jag såg två gröna ögon längre bort på ängen, och som vanligt trodde jag att det var en varg eller älg. (livrädd för båda dom.)
Var jätte nära att sticka där ifrån i full galopp när jag hörde någonting, mjaaauuu.
Haha, det var en liiiten katt ;)
Typiskt mig.

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu