Halloj!

Hej på er alla Srfr läsare! Jag är en hästnörd som heter Elin och jag är 15 år, och jag ska börja blogga här!
Vilket jag tycker ska bli riktigt kul, och hoppas på att allt kommer funkar bra :)
Hästen som jag kommer blogga om är en underbar varmblodskille på 15år vid namn Jojo Spik.
Vi försöker kämpa oss framåt i utvecklingen, men det blev ett stort stopp när Jojo blev allvarligt skadad vintern 2010. Det kom efter många om och men fram att han hade en cysta i strålbenet som spruckit, och han fick vila i ett halvår ungefär. Veterinären sa att det var ca 20% chans att cystan skulle ha läkt, när dagen kom när vi skulle på 'slutbesök', det som skulle avgöra om han skulle tas bort eller inte. Jag åkte dit i tron om att få åka hem med en tom transport, för 20% chans är inte särskilt mycket. Men vi blev rejält chockade när han var ren efter böjprov till och med! Fatta vilket lyckorus jag var i då, helt galet.

Började sedan med en lååång igångsättnining som tog extremt lång tid, och nu är vi igång igen! Men vi har fått börja från början efter skadan, och det har tagit sin tid vill jag lova! Vi satsar först och främst på hoppningen, men det har blivit mycket dressyr och uteritter nu efter skadan för att bygga upp han igen.
Men hoppningen är det vi båda tycker är roligast, så det ska vi snarast komma igång ordentligt med! :)

Jojo är en super snäll och go varelse i hanteringen. Men är väldigt pigg vid uteritter och hoppning, och har på sistone varit 'kaxig'. Vet inte riktigt varför men, för han har alltid varit den som gör som man vill osv. Men jag tycker det det är roligare när hästar har lite humör och personlighet, och humör det har han så det blir över just nu ;)



Dagen Jojo kom hem till oss.↑



Efter ca 3 månader såg han ut såhär. ↑







Nu ser han ut såhär. ↑


Det blev en ganska lång och rörig presentation, men jag hoppas det går bra! ;)


Elin

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu