Hoppträningen igår.

Igår hade jag ju hoppträning igen. Jag ORKAR inte skriva som jag skrivit, eftersom ni inte skrivit om ni tycker jag ska skriva så orkar jag inte lägga ner tiden på det :)

Hoppade iaf först två bommar med 6 galoppsprång mellan. Gick superbra, han blev inte så lång som han annars blir så fick till 6 galoppsprång hela tiden tror jag! Fick lite långt till sista bommen, positivt faktiskt att han kan korta sig i steget. Sedan var det ett hinder med samma övning som vi har tränat på alla hoppträningar. En bom-ett galoppsprång-hinder-ett galoppsprång-en bom. Skitbra övning som vi satte som en smäck direkt! :D Superbra gick han och hoppade riktigt bra, i slutet höjde han upp lite. Hoppade 1.10cm (första gången på Amtess) och JÄVLAR vad hästen hoppar med ryggen. Haha, se inte ut så men man ska sitta på och så är jag vad Spunky. Haha, höll på att ramla av. Sist men inte minst var det oxer-ett galoppsprång-oxer osv., fyra oxrar på rad. Detta hoppade vi först lite lågt ca. 60cm kanske. Sedan låg ett hinder på 1.10cm, något på 90cm, ett annat på 70cm haha, kollade inte så noga. Hoppaade verkligen skitbra! Så stolt över lill grabben min!!! :D<3

Gick så jäkla bra hela ridpasset med några utbrott när det blev jobbigt! Men det försvinner när han får mera muskler och kondition! Men han tycker verkligen om att hoppa, öronen rakt fram hela tiden! Letar hinder hela tiden :)

Några bilder från igår, mina fina fina kille. Den sista bildenär när han får små damp mitt i ridpassen sådär ;)









Vill ni se filmen ?!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Absolut! lägg upp filmer :D

2012-01-13 @ 21:41:38

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu