Jag vill ha ...

Jag vill ha ridskolehästen Greta. Hon är min drömhäst, jag bara vill ha henne så gärna. Älskar den hästen! Får jag mycket pengar tänker jag köpa henne direkt! Hon är en oslipad diamant som inte ska gå på ridskola.
Hon kan vara en riktig surtant, sparkar när man ska spänna sadelgjorden, lägger bak öronen när man kommer in i boxen. Typiskt beteende för hästar som inte trivs. Hon är utbildad högt, när jag sommarjobbade på ridskolan hade jag henne som häst att rida igång efter sommarbetet. Under den tiden fick jag reda på mycket mer än vad någon visste om henne. Hon kunde göra ganska höga skolor som man inte använder i ridskolan alls. Hon gör allt på ett graciöst vis som bara hon kan. Hon har bra gångarter som jag tror man kan få ut mycket mera av om man lägger ner arbete på just det. Hon är en sånn dam som man ibland måste skriva en förfrågan om hon kan göra det, men ibland gör hon bara som man säger och jag tror det beror på att det är så många ungar som sitter och drar och sliter i munnen på henne hela tiden. Hon är inte alls älskvärd på ridskolan, tror inte det är någon som gillar henne speciellt mycket. Men jag är förälskad i den hästen och skulle ge ALLT för att få äga henne!






Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu