Korrekt form.

Amtess går ofta bakom hand. Jag har ingen erfarenhet alls om vad som är en korrekt form av en häst, jag vill gärna lära mig men eftersom jag inte har en aning alls om detta. Så jag har läst på lite på internet men jag lär mig ingenting av att bara läsa. Jag vill se bilder osv. Så är det någon av er som vet någon som har skrivit ett inlägg med bilder eller om ni kanske har gjort det ? Skulle vara intressant att veta mer eftersom hästen ska ju ridas i korrekt form för att arbeta rätt osv.

Visst vet jag när en häst går bakom hand osv. men jag vet ändå inte vad korrekt form är. Och hur ska man vet när hästen går rätt när man rider och inte kan se hästen från sidan ? Det är svårt tycker jag. Amtess har jag väldigt svårt för att känna så för. När han går korrekt känns det som att han bara drar i tygeln och stretar emot. Och när han går bakom hand känns han helt underbar att rida. Så jag måste försöka lära mig att känna och se när han går bra. Så tänkte ta tillfället i ack och fråga Thomas idag på träningen om han kan säga vad som är korrekt form osv.

Har du bra koll på detta ? Jag tycker faktiskt att man ska lära ut sånna här saker på ridskolan. Tycker det är dåligt på teori lektionerna och det borde vara mycket mera dom pratar om.

Kommentarer
Postat av: Ellinore

Hallå där :)

Nu finns veckans blogg vinnarna ute,och vann inte du?Var med igen då,alltid värt ett försök.

Ha en bra dag!

Pusshej♥



Direkt länk:

http://ellinorelundin.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment

2012-01-05 @ 14:10:38
URL: http://ellinorelundin.blogg.se/

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu