Lillerud ?

Lillerud ? Nej tack.
Lillerud är verkligen INTE en skola för mig. Dumma regler och konstiga program. Jag vill gå en REN häst linje och inte massa grisar, kosser osv. Så Lillerud kommer jag nog faktiskt inte söka till. Kommer nog inte finnas med på min lista alls. Jag är glad för att jag åkte dit idag, annars hade jag troligen sökt till skolan och blivit besviken om jag kommit in. Skolan i sig va inte speciellt fin, tyckte lokalerna var tråkiga och såg gamla ut. Elevhemmen luktade det konstigt i och det va bara gammal teknik i stort sett. Jag gillar inte heller hur dom behandlar kalvarna, jag tycker inte om när man tar kalvarna ifrån sin mamma i stort sett direkt den kommit ut och ställer den i en liten liten inhägnad där den knappt tar sig runt. Dom ska gå i stora hallar med sina mammor, för mig är det annars djurplågari även om det är hur fint och rent som helst.

Stallet där skolhästarna går var jättefint och snyggt. Ordning och reda! Men där privathästarna gick i kallstallet var så litet och knepigt byggt så gillade det inte alls. Ridhuset HATAR jag, HATAR ridhus om är långa. Dom ska vara som "vanliga" ridhus. Dom har ju byggt på detta ridhus så det var 20x60 i början men nu 20x80. Det blir bara konstigt i min hjärna och det va inte alls mysigt ridhus.

Haha skriver väldigt mycket negativt, men va inte speciellt mycket positivt som jag hittade om jag ska vara ärlig.

Hagarna som hästarna gick i tyckte jag va för små, ridskolehästarna gick ca. 5-7st hästar i en liten hage som man i vanliga fall har kanske 2 hästar i.

Reglerna var nog ändå något som verkligen fick mig att inte vilja gå på skolan. Först var det att det måste vara målsman/lärare eller någon över 20år som måste vara med för att hoppa. Dålig regel. Sen att man måste gå med kedjegrimskaft gillar jag inte heller med något jag kan leva med. Amtess gillar INTE kedjegrimskaft och står på bakbenen när man har det. Vill inte utsätta honom för massa stress då han är en stressad häst ändå.

Annars verkade det bra bortsett från allt detta, vilket inte mycket återstår. Bra mat verkar det vara, trevliga elever samt lärare. Men jag kommer då inte söka till Lillerud känner jag just nu. Men vem vet ? Kanske ändrar mig om några månader.



Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu