Red ändå.

Red idag ändå, bröderna skulle ner på innebandy träning så jag och mamma åkte till ridtältet och red. Gick superbra, lite trög i början för skänkel och stegrade och hade sig. Men i slutet gick det verkligen skitbra! :D Har nämligen börjat med att han ska gå med längre steg i traven när jag sitter ner. Har ju alltid varit att han ska gå sakta och kunna gå sakta utan att springa iväg, men nu försöker jag få honom att gå ganska fort, eller ja stora steg. Försöker få ut så stort steg som möjligt från honom! Han kan inte göra ökad trav ännu, det tränar vi på så detta är ju ett bra sätt för att förbereda på!

Körde även bommar idag för att göra honom lyhörd tills imorgon då det är hoppträning. Körde som jag kört några gånger nu, två bommar på ett böjt spår med 12meter mellan. Varierade mellan 3 och 4 galoppsprång, gick riktigt bra. Sedan hade jag en bom vid X som jag galopperade över och bytte galopp! Så är supernöjd med dagen :)


Bild från provridning, shit vilken skillnad det har blivit!

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu