Stallrutiner.

Jag brukar alltid göra alla stallsysslor i samma ordning, eftersom det är enklare att ha en 'rutin'.
Kanske inte speciellt intressant, men det är frivilligt att läsa ;)

* Börjar med att mocka ordenligt, tar max 10min eftersom Jojo bajsar i ett hörn.
* Sopar 'kanten' som jag alltid gör, sopar även en trekant i Jojos bajshörna. Haha!
* Fyller på vattenhinken, även om han också har en vattenkopp.
* Fixar betforen inför näst nästa dag, och lägger i kvällsmaten i krubban.
* Tar höpåsarna och fyller på dom, lägger in 6kg hö i boxen till kvällen.
* Sopar bort det värsta i stallgången.
* Går ut och hämtar Jojo & fixar iordning honom.
* Rider.
* Tar av utrustningen osv, släpper ut han i hagen igen, och ger han ofta lite extra hö då.
* Putsar all använd utrusyning, rullar ihop lindor och liknande.
* Sopar stallgången ordentligt, låser & släcker i stallet.

Ibland kan det hända att jag rider innan jag mockar, men brukar mocka innan så man har det gjort ;)






Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu