Vad är en bästa vän ?

Ja, vad är en bästa vän egentligen ? Är det en sånn som finns där när man behöver en och sedan försvinner ? Eller är det den som alltid finns där även om man egentligen inte behöver en ?

Tänkte dela med mig av jag tycker en bästa vän är för något. Då jag endast haft en bästa vän i hela mitt liv, jag må ha sagt att jag varit bästa kompis med flera. Men det finns bara en som jag med handen på hjärtat kan säga att hon va min bästa vän. Erica Karlsson (gkriders.blogg.se), hon är den enda jag kan kalla bästa vän.

Jag och en annan (hon vet att det är hon när hon läser) har varit kompis sen läänge tillbaka. Vi har umgåtts mycket, men aldrig riktigt haft det dära bästa kompis känslan. Ja har iaf aldrig haft det med henne, jag gillar inte när folk förändras bara för att få en plats bland dom "coola".

Erica och jag hade ett band, ett band INGEN kunda splittra förutom vi två. Jag hade en bästa kompis, för en gångs skull hade jag en bästa kompis. En kompis jag kunde LITA på och hon kunde LITA på mig. Vi va hela tiden, under sommarlovet var vi nog 24/7, jag sov hos henne, hon sov hos mig, Vi sov i stallet, vi skrämde skiten ur varandra. Vi var oss själva. Det finns ingen annan person jag kan vara Amelia med än med henne.

Alla andra är jag någon annan, visst är jag Amelia, men inte den dära Amelia, den riktigt roliga, pratsamma. Med andra, visst är jag pratsam går faktiskt i släkten, men jag är ändå inte den som säger allt. Jag är SJUKT hemlighetsfull för det finns ingen jag kan lita på till fyllo. Alla säger till någon, även om dom säger att jag lovar att inte säga till någon så får jag reda på längre fram att det har sagt ändå.

I mina ögon är en bästa kompis en man kan lita på när man säger något, en som faktiskt inte säger något till någon annan, en som man känner sig trygg med, någon man kan vara sig själv med, någon man har roligt med, någon som man inte känner sig dålig med. En bästa kompis är en som finns där hela tiden och aldrig försvinner.

Kommentarer
Postat av: Erica

Du var en riktig bästa vän för mig med, sorgligt att det bara slutade..



Sv: jaa fyfan vad kul vi hade !! :D

2012-01-07 @ 03:11:55
URL: http://gkriders.blogg.se/

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu